torsdag

ett ögonblick bortom

Du går med
försiktiga steg som om du skulle blunda
och gå i en trapp på
en och samma gång eller
som om du skulle ha en
kant att ramla ner för alldeles
runt hörnet

Du har blicken sådär
lagom bortom
horisonter och blekgula skåp
du har blicken inte
riktigt någonstans och den
fångar inte min den
fångar inte någons
du har kanske
händerna i fickorna eller så
har du dem utanför
de är i alla fall ganska still
gestikulerar inte i takt med ord som
flödar ut och flätar ihop en
berättelse

Jag har inte tänkt att slå dig
varken verbalt eller bildligt och
jag har inte tänkt att
håna dig kanske
inte ens tänkt att
prata med dig

__________________________________________

inom loppet av en kort liten stund ramlade en hel hög med ord ur mig. i denna ordning. jag är inte på ordordningsfixarhumör idag så de får vara som de vill nu. som vanligt: övertolka inte.

4 kommentarer:

  1. du är så duktig! jag saknar dig. och människor. jag saknar kalas. jag saknar konserter. jag saknar tiden då folk vågade umgås med mig. jag saknade oinfluensatiden. PUSS.

    SvaraRadera
  2. jag saknar dig!!! och tycker inte alls om svinis. speciellt inte att den ska drabba dig!
    pusss!

    SvaraRadera
  3. ojdå! trots min varning. i och för sig stod den längst ner. -.-

    meeeeeeen. eh. jag vet inte. kan bara säga att du inte borde må dåligt av att övertolka. jag vet inte ens om det finnns så mycket att tolka.

    SvaraRadera