lördag

the boys and the girls watch each othter eat when they really just wanna watch each other sleep



jag lyssnar på regina spektor och tänker på systemkameror och vill att tiden ska gå fort samtidigt som jag inte vill bli av med den här mysiga längtande känslan.

min lördag är för tillfället morgonrockig, luggtrasslig och seg. men en sak vet jag: den kommer blomma ut och bli mycket vacker snart.
igår fyllde min mamma år.
ikväll kommer det ramla in gäster genom vår dörr.
gäster bestående av kusiner, mostrar, farmor, osv.
kusiner.

det var överdrivet läskigt megalängesen jag träffade mina kusiner.
de kanske har fått väldigt långt hår, långa ben och ... vad mer? rynkor tror jag inte att de har fått än i alla fall. hoppas jag inte.

(för övrigt tänker jag bara döpa mina titlar efter regina spektor texter kommande vecka. ni kan ju alltid få gissa låtar om ni vill!)

2 kommentarer:

  1. älskar regina spektor. ja det är okej att missbruka ordet älska ibland :)

    SvaraRadera
  2. Ragnarsdotter: ja!! <3
    fast när man säger att man älskar regina så missbrukar man inte ordet. :)

    SvaraRadera