lördag

I'm in love with your daughter

...
känner mig alldeles uääääaaaahhhh. alldeles obeskrivlig. det känns som att jag ska falla isär när jag tänker på passerade saker. samtidigt som det känns som att jag inte alls vill ha tillbaka dem och som att jag verkligen trivs i novembermörkret. som att jag vill gå ut på en lång promenad, bara gå och lägga mig, ringa alla möjliga tänkbara människor, skratta tills jag gråter, gråta bara för att, rosta mackor, prata om framtiden, titta på zack braff, sitta på mitt rum och dricka te för mig själv, ta fina bilder med webbkameran, träffa mina kusiner igen, bara sitta och glo och tänka, sjunga, dansa så att min golv knakar så där som det alltid gör, åka till borlänge, göra pannkakstårta, dra bort sminket från mina ögonfransar, måla clownmun på mig själv, plugga historia, ta reda på vad alla regina spektors låtar betyder, lyssna på musik jättehögt, rita höghus, redigera foton, testa alla mina kläder i olika kombinationer, titta på foton från när jag var liten och snorungig, pilla mig mellan tårna, skriva dagbok, bara lägga mig ner på min odammiga matta, börja sticka på de nedrans sockorna, skriva listor på vad jag kan köpa för julklappar, skriva listor på vad folk kan köpa till mig i julklapp, åka till mormor och morfar, ÅKATILLINDIEN, borsta tänderna, ta på mig väldigt konstiga och väldigt bekväma kläder, klä ut mig och
allt det här vill jag göra på en och samma gång.
känner mig både otroligt sprallig samtidigt som jag känner mig olidligt trött och matt.
åh.
inte för att det direkt är illa.
mest irriterande.
det liksom kryyyyper i kroppen. det kliar i nacken. det smakar uppätet i min mun.
jag vet vad jag egentligen vill.
jo. det vet jag.

ungefär en stund senare:
jag blev just medlem på tinypic.com. av en ganska okänd anledning. men de sa att jag inte var en elak robot. det känns ganska bra.
jag har också väldigt fulfina bilder på mig, syster och kusiner att ladda upp. wihuuu.

3 kommentarer:

  1. tinypic vill av någon anledning alltid att jag ska tala spanska. oavsett hur många gånger jag ändrar språket på sidan. HAHA.

    och ååh. jaa. det finns så mycket fina saker att göra.
    Dock så vill min hjärna inte koncentrera sig på skolan. eller uppgifter. eller sånna där många måsten. som städa rummet. eller vara fin när farmor och farfar kommer. HAHA.
    dock så har jag varit duktig och gjort lite läxor idag, så jag antar att jag inte är helt borta.

    och det ska bli så mysigt nu när julen kommer. vår julkalender. vår jullåt. pepparkakebak. adventsljusstakar. åh <3

    SvaraRadera
  2. Joffan! tinypic är fiffigt! haha XD google ville hela tiden förut att jag skulle tala spanska. :o i alla fall när jag sökte på bilder, då stod det alltid något i stil med eeeh. jag kan inte spanska ikväll. men det stod klicka här för att förstora bilden. fast på spanska då.
    jag tycker också det känns mysigt med julen! vi borde julbaka tillsammans! och så kan vi ha med det i vår julkalender på något bra sätt. på måndag ska vi filma som bara den. :) jag har berättat för alla kusiner och mostrar idag att vi ska göra en julkalender!

    skolan kan slänga sig lite i någon tegelvägg tycker jag. så som jag borde slänga mig i säng nu. i morgon ska jag till stockholm!
    vi ska se regina spektor snart.
    wiiieeeee.

    SvaraRadera