måndag

20:20 (fast fjorton minuter senare)

jag har en magiskt kraft. kan känna på mig när pluggandet bara fastnar i halsen och inte alls vill te sig och bli till några nya kunskaper. kan märka när jag likt förbenat bara kommer sitta och glo in i väggen, pilla mig mellan tårna, fläta luggen, sticka ett varv på mina blivande sockor, göra kullerbyttor på mitt sovrumsgolv eller äta en macka eller två ISTÄLLET för att faktiskt sätta mig och läsa igenom de där små fjuttiga sidorna. det är som att jag kan tänka mig göra vad som helst för att slippa plugga.
jag har lärt mig nu att känna igen mig när jag börjar titta upp i taket och räkna skuggor i stället för att läsa det jag ska. jag har lärt mig att känna igen det som ett tecken på att pluggandet inte kommer bli något pluggande. bara ett dumt bortkastande av tid. och min magiska kraft vilar på just detta. om det nu är så magiskt vet jag inte. kanske rent av dumt? men just nu är jag där i alla fall. kommer inte klara av att plugga. inte nu i denna sekund i alla fall. så jag bloggar istället. lyssnar lite på min höstlista (som har växt till sig och som ni borde lyssna på. bara att klicka)
tänker lite på att jag nog klarar mig ändå. även om jag ibland blir så arg på att allting verkar bete sig som det alltid har gjort att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen.
men då tänker jag på en annan sak sak sak som hände för några små dagar sedan som fortfarande gör mig glad och lite stolt. dock är det hemligt. fast den som frågar, den får nog veta.

dagens upptäckter:
- kylan gör att man kan gå genvägar utan att drunkna i lera
- mitt rum känns som julafton (på det bra viset)
- min kropp verkar inte ha förmågan att bygga upp muskler
- jag får ont på framsidan av mina ben (smalbenen heter det kanske) av att gå på gympa på friskis och svettis
- nybakat bröd måste ätas på hela tiden
- en helg springer snabbt förbi

nu ska jag ladda in bilder på min dator. hejsss

2 kommentarer:

  1. Vad är det som hände för ett par små dagar sedan som fortfarande gör dig glad och stolt? Berättaaa!

    SvaraRadera
  2. viktor: jag har redan berättat för dig :DD det har med allt det där som jag berättade på upptåget att göra. smset och så. men det är ju ganska löjligt. men ändå lite så att jag blir glad. :')

    SvaraRadera