söndag

5 dagar och 9 timmar

så lång tid tycker google maps att det tar att åka till indien. med bil alltså. inte så illa ändå. kanske kan övertala elin att ge mig en gratis skjuts dit. hon skjutsade trots allt hem mig från rebecka nu ikväll. och det var väl tre kilometer sisådär. så det är ungefär samma sak.
jag håller på att krypa ur mitt eget skinn. är som en orm och krälar omkring på mitt sovrumsgolv. vänder och vrider mig på grund av tröttheten. försöker ömsa bort mitt yttre mot någon byrå. lämna ett läskigt skal som liknar mig.
obehagligt det skulle vara.
jag har lite problem med att bestämma mig för att gå och lägga mig. vill inte riktigt lämna över min lördag till sömnen än. den har liksom varit så kort. eftersom jag först vaknade tolv, gick upp och åt frukost och sedan somnade i soffan och sov till fyra. hehe. det är ingen tvekan om att jag behövde en helg. en helg där jag bara kan ligga och lata mig och sedan sitta uppe till sena natten och tänka på saker som jag sagt och saker som jag gör och ögonfransar och kalas dansgolv och gitarrer och stämmor och min framtid och ensamheten och saker som krockar och på min armbåge som svider lite nu.

allra mest tänker jag dock på alla ställen som jag vill åka till. och så önskar jag mig lärdom om att sätta mitt pluggande på autopilot. fast först önskar jag mig en radar så att jag kan hitta mitt pluggande igen. vet inte vad som hänt med det. men jag vill verkligen inte mer. kanske är det det faktum att studentmössan redan är beställd och att hela mitt huvud är inställt på studenten och framtiden och absolut verkligen inte längre saker som skolan och bra betyg och avancerade uppsater.
nej fy 17!
nu kanske jag ska försöka sova lite ändå. så att min söndag har chans att bli någorlunda lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar