onsdag

hösttröst någon?

jag saknar solen. har inte sett den sen i söndags. vaknar numera efter solen, och som lite extra höstmörker på detta har det mesregnat och varit alldeles grått de senaste dagarna.
jag fick ett mejl från blogg.se om en lista på sju grejer man skulle göra nu för att slippa höstdepressioner. finns att läsa HÄR
inte helt dumt i huvet ändå. och bloggägaren har en lite för lång pannlugg och ser glad ut. inte helt dumt i huvet det heller.
jag tänker på vad jag ska ta mig till egentligen för att orka med den här hösten. om jag själv fick bestämma helt och hållet, önska mig vad som helst,
då skulle jag önska att jag fick ledigt från skolan fram till mars och att mina klasskamrater inte skulle jobba nåt (så att jag inte kom efter alltså) och bara sitta och sakna mig hela dagarna. medan jag själv åkte till nepal och softade. eller så.
men det kan bli lite svårt.
så därför...
sju saker jag hade tänkt försöka göra för att inte glömma bort att våren faktiskt kommer och att vintern och hösten inte är dödlig. inte ens så illa faktiskt.
1. börja planera julen i tid. tänkte att jag kanske ska skaffa mig en fin liten ritbok (jag vill köpa tusen stycken olika anteckningsböcker för stunden) och komma på fina julklappar jag kan tillverka själv.
2. våga lata mig! och komma ihåg att spara tid till att bara ta det lugnt.
3. MYYYYYSA. åh. alla är så mysgalna. ska tända ettusensjuttiotre värmeljus i olika färger och dofter och lyssna på valar som sjunger i haven och titta på snyftfilmer och bara myyysa. nej tack säger jag. däremot säger jag ja tack till att titta på scrubs (eventuellt kanske någon annan tv-serie också) och äta. gärna cupcakes. det var länge sen.
4. träna! var på mitt första friskis och svettis pass sedan jag köpte gymkort igår! det var kul! och om jag ska kunna titta på tv-serier och äta måste jag ju röra lite på mig också.
5. hitta massa ny fin musik på thesixtyone.com
6. blogga mycket. kanske inte så avancerat och med massa vackra bilder. eller kanske det om jag har några. men främst ordbajsa min blogg alldeles brun. det tror jag kan vara bra.
7. BLI KÄR. haha. underbar sak att lova sig själv. men att vara kär på hösten är inte alls så illa. räddar en liksom. och med detta löfte avslutar jag nu. hejdå!

(haha. bra att jag lyckades skriva lika många saker som hon den där bloggaren också. lite som att jag vill vara som hon. ja ja.)

1 kommentar:

  1. Hej fina du! Nu är det såhär att jag söker massvis utav människor runt om i landet som gillar att skriva! Det handlar nämligen om ett projekt jag håller på med där jag vill att alla skall vara med och skapa en kärleksbok. En bok enbart om kärlek. En finfinfin bok fylld med kärleksnoveller helt enkelt från alla möjliga olika människor! Så om du tycker att det här låter intressant så får du hemskt gärna kolla in min blogg om projektet, tjoho ♥

    SvaraRadera