fredag

borsta mina tänder!

aaaaaaaaah. var längesen jag kände mig såhär trött. att ha en person från ett annat land boendes hemma hos sig är lite krävande. DOCK väldigt kul! och verkligen både en upplevelse och kunskapsgivande. men, tröttheten är det som känns tydligast just i denna morgon. och ja, det kan ju vara på grund av just det, att det är morgon.
vi var ute på pub igår! smög oss in när man egentligen var tvungen att vara 24 (fast ja, inte så mycket smygande ändå, jag visade leg i baren och inte sa han nåt om att det fattades sex år på min ålder. nepp.) vi lyssnade på livemusik och pratade med nån snubbe som hette erik som hade varit i ryssland och bråkat med kommunister på en minibuss. han berätta de mest underliga saker. men det som jag ändå tyckte var allra underligast var att han sa allt med exakt samma monotona röst.
nu sjunger de att det är dags för fredagsmys på spotify. och jag borde göra mig redo för att gå till bussen och åka till upplandsmuséet. sista dagen tjeckerna är här nu. lite konstigt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar