måndag

kärlek

jag känner mig så glad. känner mig lika nöjd som en katt som hittat en skål med oändligt mycket mat i, som en fyraåring på julafton, som en mormor som precis stickat klart den andra strumpan till sitt barnbarn, som en trettonåring som precis blivit bjuden på dendärsuperhäftigafestennivet, som en turist som har tur med vädret eller helt enkelt som en freja som just har varit på teater.
åh.
tjeckienutbytet ter sig. riktigt duktigt dessutom. för ja, jag var ju i prag och i zlín innan, och bodde hemma hos en tjej som heter jana. och nu är jana + de andra eleverna från tjeckien här, i sverige, och bor hemma hos oss och upptäcker uppsala. och uppsala är som mitt barn. mitt barn som jag är så otroligt stolt över. kära kära uppsala. ibland får jag för mig att jag är trött på denna stad, att jag redan sett allt och varit i varenda gränd. MEN.
icke. FÖR.
så är det bara inte, helt enkelt.

dessutom så har jag en underlig känsla i min mage. vaknade klockan tre i natt och var alldeles pigg, springig i benen och alldeles viftig i armarna. kommer på mig själv ibland med att sitta och tänka på min framtid och blir alldeles glad. jag har ingen aning varifrån denna känsla kommer. men inte är den sämre för det! jag vill löda fast denna känsla i min själ, och få den att gro fast och sedan växa och bli starkare. jag känner mig så full av talanger och kreativitet. har tuuusentals idéer som snurrar runt i mitt huvud och kittlar min hjärna. (och ja. en mening blir alltid lite äckligare när man stoppar in ordet hjärna i den, jag vet.)

tänkte bara meddela om detta. eftersom det lätt blir så att jag häver ur mig om mina små problem här oftast. i någon slags otydbar form. hoppas jag.
och så tänkte jag bara meddela om att jag kanske i första hand spenderar min tid som blir över (när jag inte är trevlig mot jana och pratar engelska och pekar på olika byggnader och träd och människor och djur och jag vet inte vad det vill säga. inte för att jag är direkt otrevlig nu, hon har gått och lagt sig.) på att sova. och på att läsa om budget. så det kanske kommer eka lite tomt här.
men icke att frukta!
som om jag någonsin kommer kunna glömma denna blogg på heltid. skulle inte tro det vaaaa.

1 kommentar:

  1. Uppsala är mycket fin stad och jag är glad över att jag återvänder om nio månader, hur glad jag än må vara att jag är här, för Madrid är också en fin stad. Du skriver så fint, och det är fint hur du känner. Och ja, jag överanvänder fint.

    SvaraRadera