lördag

ett hål ett eko en brist. inte svordom vet jag heller.



känner mig insnöad, bortglömd och bitter.

igår när jag, elin och rebecka satt på elins säng och segade, lyssnade på lugna favoriter och hade tunga ögonlock läste jag även lite i GLAMOUR. alltså gjorde jag två saker på en och samma gång som verkligen inte hör till min vardag. vanligtvis lyssnar jag alltid på p3 och tidningar som GLAMOUR är inget som brukar vila i mina händer.
i vilket fall så stod det i GLAMOUR att en stor anledning till att lycka undanhålls är för att man tittar för mycket på TV och läser för mycket på internet. alltså så att man ser alla möjligheter som finns, möjligheter som man själv inte har.
det stämmer säkert.

jag är så arrrrg just nu.
dels för att jag råkade sitta uppe alldeles för länge i går kväll, dels för att jag är en konfliktskygg jävel, dels för att jag inte orkar göra något av min lördag och dels för en viss annan saksaksak.


klockan är halv tolv och jag har inte ätit frukost.
jag har fortfarande magen full med chips.
uh.
men!
det finns lite roliga och goda nyheter också!!
IGÅR var en BRA dag!
jag gjorde något riktigt flummigt på stora torget. såhär var det:
Jag hade precis mött upp Emil, Crille och Johanna och efter att vi vandrat runt ett tag på stan så ställde vi oss utanför Åhléns, mot stora torget och glodde lite. Helt plötsligt kommer det fram en man i 20-25 års åldern kanske. Jag tänkte att han säkert var en försäljare av nåt slag. Men med sina vanliga kläder, en megafon på ryggen och brist på eventuella försäljningspapper stod han där. Och han sa:
- Skulle ni kunna hjälpa mig med en liten sak?
- Visst... Det skulle vi väl kunna göra... svarade jag, Johanna och Crille.
- Okej, vad bra! Det är nämligen så att jag har svensexa...
- Åh! ska du gifta dig?Frågade Johanna och det visade sig tydligen att hon kände hans småsyskon eller så.
- Ja det ska jag. Skulle ni kunna följa med till mitten av stora torget, ni ser där vid lyktstoplen? Jag behöver nämligen samla en massa folk för att dansa runt den...
Vi fattade inte alls mycket men tyckte att det lät som en knäpp idé så vi sa att visst visst det var klart att vi kunde!
Vi drog med några fler männskor och sedan ställde vi oss i en ring runt den där lyktstolpen hand i hand. Vi bestämde oss för att sjunga små grodorna och vi började skutta runt där sjungandes små grodorna.
Jag sjöng inte så mycket. Jag skrattade mest.
Sen helt plötsligt var det över och han den där snubben som skulle gifta sig tackade oss och sedan gick han. Och vi också.

flum värre!!



en annan fin sak är att jag ska börja skriva för word!
orkar inte skriva om det nu.
ska väl ta och försöka göra någonting blebleble.

4 kommentarer:

  1. skriva för word låter häftigt! du får berätta nån dag :D

    SvaraRadera
  2. oooh, så det gick bra på mötet?!!
    Grattis! :D:D

    och haha. jag vill också dansa runt lyktstolpen. XD

    SvaraRadera
  3. jadå, det gick fint. :)
    jag ska bara försöka hålla min prestationsångest långt borta nu så ska det nog gå vägen.

    SvaraRadera