lördag

Freja med fredag i nacken

jag känner för att åka hiss!
och känner för att skriva ner en massa oupplevda dialoger som spelas upp i mitt huvud. mina ögon är lite för trötta egentligen. men björklinge har varit kul ikväll. i och för sig ser min hals lite skum ut nu igen... men haha!

jag känner mig mysko. okej, säg någon gång när jag inte känner mig mysko... men alltså. jag har inte haft smink sedan julafton. jag har inte haft jeans sen någon gång för flera månader sen. jag har inte ätit godis på flera månader. jag har inte ätit på mcdonalds sedan i juni. jag har inte sagt hata på ett bra tag heller. (okej. om man inte räknar med det där rycket jag fick förra fredagen...)
jag ser ett mönster här.
jag slutar med saker.
jag har flera gånger tänkt att jag ska skriva en lång lista med saker som jag har slutat med. och den skulle verkligen bli lång. i och för sig finns det en massa saker som jag slutar med hela tiden. om och om igen. eftersom jag faktiskt aldrig riktigt lyckas sluta. som att peta på finnar, sitta vid datorn för mycket eller äta tills jag blir väldigt övermätt.
det är sånt jag slutar med lite hela tiden.
sen finns det mer permanenta saker som icke äta godis och icke använda jeans och icke äta på mcdonalds och icke säga hata.
uhum. det tarotkorten ville säga mig (läs förra inlägget som du vill att det här ska kännas någorlunda begripligt) kanske var att jag borde sluta att sluta med saker. fast allt detta är inte saker som jag slutat med med flit. inte jeans och smink i alla fall.
usch. jag svamlar. men det hör ihop med mig. min siamesiska tvilling Svammel.
i morgon ska jag till gottsunda! hoppas mina föräldrar har besparat mig ett busskort för annars vette gudarna hur det ska gå till...
Mjä mjä mjä ge mig lite sommar, massa fräknar och fula miner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar