onsdag

en rastlös senapssill



den som listar ut rubriken får en helt valfri önskan... XD

Jag är en dum dum dum människa.
dum som både i korkat dum och som i elakt dum.
hur säger ni elak föresten? med långt eller kort a? det är sånt som jag går och grubblar på när jag har lite långtråkigt…
dock så har jag inte direkt grubblat på sådana saker idag. jag känner att jag har vandrat omkring väldigt mycket i min egna lilla mardrömsvärld och varit allmänt borta idag.
jag har ett litet problem.
som egentligen blir ganska stort när man väl tänker efter.
jag tror eller i alla fall misstänker lite grann att min största fiende är jag själv. jag brukar vara helt okej mot mig själv och inte tänka så mycket elaka saker numera... men... jag troooor det är så att jag av någon okänd anledning undanhåller saker som till exempel lycka från mig själv.
varför?
ja ni.... det kan någon gärna få ge mig svar på.

jag troooooor att det möjligtvis kan ha och göra med att jag:
1) halvt snedstreck helt blev halvt snedstreck helt mobbad i.... fyran eller när det nu var (jag försöker förtränga det lite ja)
eller mobbad kanske är ett starkt ord. eller mobbad ÄR ett starkt ord... och jag vet inte riktigt om det passar in. men nedtryckt och tillplattad och allmänt bortkollrad blev jag i alla fall.
det sitter kvar lite ännu.
2) på grund av det som hände någongång i fyran är jag ofta rädd. rädsla är dumt. om det inte hindrar en från att göra livshotande saker eller så då. då kan det väl vara ganska bra. men när det hindrar en från att.. jag vet inte.. utvecklas eller nåt. då är det riktigt fult med rädsla.
3) att jag ska vara så jävla smart hela tiden och tänka på konsekvenser och hur illa det kan gå bla bla bla trist historia...

och så. mitt problem är
jag själv
det är lite svårt att bara springa iväg från sig själv och det blir bara värre av att låtsas vara någonting som man tror ska anses som normalt. fråga mig. jag vet mer än väl.

WIHO för tillfället känner jag mig lite nära ett nervöst sammanbrott... vilket ÄR ganska konstigt eftersom jag egetligen inte alls känner mig särskilt ledsen, orolig, arg eller nervös... mest lite tom. men tomheten har varat lite väl länge nu tror jag. och ehm.
jag vet inte vad jag egentligen syftar på.
äh!
dagen har ändå varit ganska så snygg. även om ack och ack jag har börjat känna konstiga känslor som skapat allt detta kaos. men jo. dagen har varit ganska snygg. jag ska minsann bli en pluggis igen. måste bara greppa tag om det och bestämma mig.
jag känner däremot att mina gitarrdrömmar har skingrats lite... ganska mycket... eller mycket.
jag sitter och klinkar och känner mig ändå helt okej bra men så fort minsta lilla människa står i min närhet så SLÅR DENNA DUMMA FREJA TILL IGEN. och jag känner mig allmänt jättefel och jättedålig.
icke bra detta!

vad som däremot skulle vara bra, det skulle vara om någon kunde gräva loss staden borlänge och plantera den alldeles utanför eller inuti björklinge. och man skulle inte ens behöva ta till så överdrivet många försiktighetsåtgärder... det finns inte så mycket fint här i björklinge som skulle kunna förstöras och medföra sorg på grund av det.
FÖRUTOM
elin linnea rebecka och louise
som jag för övrigt saknar VÄLDIGT MYCKET
speciellt louisebarnet!
jag har fått en allvarlig underdos på mina vänner. gymnasiet kommer emellan och även om jag inte alls har mycket plugg så har de andra det och så går jag mycket länge på dagarn och jag känner att åkabuss är något som tar upp ganska mycket tid. däremot tycker jag om att åka buss. man kan sitta där och filosifera om
i och för sig
jobbiga saker för tillfället
men ¤TGQERUTYTRFHJKDF45yujghe57&ER#%&
ja ja
i morgon får jag i alla fall träffa både Elin och rebecka!
och louise skrev faktiskt
"men vi ska bestämt ses i helgen or i kill you"

det var ju inte riktigt så här det skulle bli.
jag vet inte helt bestämt hur det skulle bli.
eller jo... jag skulle komma in på skrapans musikklass och bli tillsammans med en viss vacker philip (HAHAHAHAHAH DETTA ÄR LITE IRONI, lite i alla fall...), jag skulle bli överbra på gitarr och få en massa fina skrapanvänner. dessutom skulle jag ha massa fritid att träffa människor så som elin, linnea, rebecka och louise på.

...ha ha ha ha

9 kommentarer:

  1. Det är inte alltid så lätt att förse sig själv med lycka tror jag.
    Jag har alltid tyckt att det svåra är att hitta lycka, men det får man lite då och då har jag insett.
    Anledningen till att man allt för sällan känner lycka är för att vi kanske är lite för dumma.
    Tro nu inte att jag menar att du och alla är dumma, inte alls så.
    Jag menar att vi människor inte kan belöna oss med den lyckan som vi upplever och det är ett problem.
    Det du skriver om att du blev mobbad och så kan vara en ännu större bromskloss till att förse dig med lycka.
    Jag har inga direkta svar tror jag. Jag vet inte riktigt vad jag skriver just nu och varför. Jag kände bara att saker som jag har funderat över så många gånger syns i det som du skriver. Inte just dina ord men jag känner igen en hel del saker, jag vet inte, kände bara att jag på något vis borde lägga mig i.
    Att om jag gör det så ska det fungera som någon tröst (inte bara för dig men också för mig). Jag vet inte hur bra det fungerar men, jag skriver...

    Och ja...
    Det om att flytta Borlänge,
    om du kan göra det så... snälla!
    Jag skulle väldigt gärna finnas närmare dig. Det skulle vara *väldigt många ord som beskriver bra saker, men de är så många, jag orkar kanske skriva alla men det blir bara jobbigt för dig att läsa*

    Hoppas det går bra med vantarna, de är fina.
    Hoppas det går bra/kommer gå bättre med gitarren också, jag vill höra dig spela.
    Hoppas du kommer hit och dricker te med oss snart, det saknar jag.

    Hoppas allting blir sådära bra som i slutet av en kärleksfilm (en lycklig)

    Din blogg gjorde mig glad idag med, det är någon magi tror jag, vad du än skriver blir jag glad, även om saker är negativa och så.
    Tack idag igen.

    Ha det fint vännen.

    SvaraRadera
  2. Joakim:
    DU har magiska ord kära du!!! alltså åh jag blir glad mitt i mitt haha patetiska deprimerade tonårsliv.
    jag tror du har ganska så rätt om ungefär allt du skriver.. dock är min hjärna lite för seg för tillfället för att fatta allt men det låter i alla fall klyftigt!!!
    och ja, återigen. BORLÄNGE BORDE FLYTTAS HIT.
    äh jag känner att jag bara upprepar du skrivit. du får stå ut med ett inte alls lika långt och fint svar.
    ha det finare!

    SvaraRadera
  3. Men nu hamnade du inte i musikklass på Skrapan och fick "fina" Skrapanvänner. Du hamnade i en multimedia musik klass på ITG. Vi kanske inte är lika "fina" som dom på Skrapan. Vi är lite luffiga, knasiga och trasiga. Men du kanske kan tycka om oss ändå? För vi gillar dig... <3

    SvaraRadera
  4. Det är på tiden att i am falling in looove with you. Fy vad fin du är:)

    SvaraRadera
  5. Vilken Underbar Bild<3<3
    Säger som Erika Falling in looove with you <3 xD
    Jag säger elak me ck

    SvaraRadera
  6. Johanna:
    skrapanvänner må vara "fina". men se här spelar situationstecknen STOR roll.
    folket på ITG är knasiga men de är kärlek. mycket mycket. (L)

    SvaraRadera
  7. Erika och valle:
    hjärtan på er!

    MÅNGA
    (L)

    SvaraRadera
  8. jag kommer här och tänker, nu ska jag skriva en låååång kommentar på detta inlägg och så har joakim redan hunnit före med att skriva en lång rad kloka magiska ord och så vidare och jag känner mig... försenad.

    och du är snygg snygg snygg.
    jag saknar dig som sjutton, tycker också man kan ta borlänge i en jättegrävskopa och flytta det betydligt närmare bjooorklinge.

    joakim är dum! nu förlorade jag inspiration till ett långt inlägg! blä. fast jag tycker om joakim mycket mycket mycket ändå. han är bra.

    hjärta

    SvaraRadera
  9. Linn:
    du läser min blogg nu i alla fall.
    det känns varmt i hjärtat <333
    och öh jag känner att mina svar blir väldigt enformiga men pöss

    SvaraRadera