söndag

oCdllpya

jag funderar på att möblera om och måla om min blogg lite. jag har lagt till etiketter så att man enklare ska kunna hitta... vad det jag... poesi till exempel. jag har lust att lägga in någon riktigt gammal och dammig text här.
ska bara ge mig in i min mapp "min poesi" och glo.

haha! där ser man! denna fyndiga text som jag oh ack var så stolt över. den har fallit i glömska så därför är den här och nu. avdammad och inte alls lika fin som jag en gång tyckte men si si beskåda:

Gitarr

Du sa
spela för mig
och jag spelade för brinnande livet
jag spelade tills sol blev måne
jag spelade tills måne blev sol
jag spelade från knopp till blomma
spelade tills stjärnorna ramlade ner

Men inget kunde hindra mig
jag spelade ju för dig

Jag spelade tills sommaren tog slut
tills vinterns kyla kom
spelade tills man kunde höra fågelns sång.

Jag spelade för dig

Jag sa
jag tänker aldrig sluta spela
aldrig.
Och jag spelade tills strängarna gick av

men det kunde inte hindra mig

Jag spelade tills dina ögon föll ihop
spelade för dig när du sov

Du sa
sluta aldrig spela
och jag lovade dig
att aldrig, aldrig sluta

Men tyvärr
mitt löfte gick inte att hålla
även om jag sa
att inte ens trasiga fingrar
skulle få mig att sluta

Så hade vi inte sagt någonting
om trasiga hjärtan

För nu har du haft sönder mitt



håhå och för er som undrar över rubriken så har jag förklaringen att jag lyssnar på Coldplay och jag tror att winamp börjar bli lite gammalt och gaggigt för det står nämligen att jag lyssnar på, ja just det
oCdllpya


1 kommentar:

  1. mmm. jag gillar att tänka tillbaka på tvåtusensex och allt gullande på poeter.se. nu har alla prestationsångest eller pretantiöshetsöverskott. det är svårt att skriva poesi om man tänker för mycket. nämnde jag någonsing igår att jag håller på och sätter ihop en diktsamling med några andra på poeter.se? det är mycket spännande!

    SvaraRadera