tisdag

hej lite bilder



med väldigt mycket betoning på lite ja, men äntligen har jag kommit fram till själva skrivandet. det tog sin lilla tid eftersom jag har varit så omtänksam och lagt in bilderna i photoshop och mysat till dem så att de ska bli roliga att se på.
ehm.....

i vilket fall! frejas liv har varit allmänt... jag vet inte... förvirrat idag, tror jag i alla fall.
för det första så har jag en förvirrad hjärna och ett förvirrat hjärta. de har något slags krig mot varandra tror jag. fast varken hjärtat eller hjärnan vet vad de känner angående saken och därför blir det om möjligt ännu mer förvirrat. i vilket fall så vandrar jag omkring och hoppas på en massa trevliga saker, trevliga saker som jag sedan, när de nästan sker, blir livrädd för och får ångest i magen av och som lockar till att krypa in i nåt hörn bakom någon blomkruka eller något liknande och bara gömma mig för stunden.
EN DEL AV MIG HAR DÖTT OCH RAMLAT BORT OCKSÅ.
pluggisen Freja som jag gick i i alla fall åttan och nian med verkar ha lämnat mig. även om det ja, inte var det trevligaste här i världen att drabbas av någon smärre panik varje gång jag inte hade pluggat till ett prov eller fick VG- på ett prov som alla andra verkade fått myyyyycket bättre på så hade det sina fördelar. jag pluggade. eller egentligen inte så mycket... men jag lärde mig saker i alla fall... numera känner jag bara att blah äh skitsamma jag klarar mig väl bra ändå.
DET ÄR INTE BRA.
jag måste bli en pluggis igen...

förresten! herre min skapare! jag höll på att glömma! BILDEN, gott folk, som ligger högst upp. Den är från poesislemmet / poetryslamet som jag var på tralalala <3
poeten på bilden var inte den bästa... men KUNG HENRY sitter lite fint med bakhuvudet vackert mot min kamera på denna bild och den andra bilden jag hade var suddig och även om den pryddes av vinnaren och den finaste poeten så var det ändå bara hans rygg. hans rygg säger inte så jättemycket nej.

matematiken idag var... haha, lite fnissigare än vanligt.
vi har en mycket fiffig rysk i våran mattegrupp vid namn Dimitri. Dimitri är nog den roligaste i våran mattegrupp... han har en viss tendens att avbryta Cliff (våran mattelärare... lika skum som namnet ungefär) för att raskt vandra fram till tavlan, rita några streck och mumla något obegripligt. (dock ett väldigt bestämt mumlande!) sedan raskt vandra tillbaka till sin plats igen och lämna alla stumma av BEUNDRAN (ehm... XD)
förutom mig och joffan som brukar sitta och försöka svälja våra små skrattatacker.
hur som helst... i dag var det GEOMETRI på schemat och cliff står och förklarar på sitt egna lilla vis och frågar sedan:
"Och hur stor är alltså alltid vinklarna i en liksidig triangel?"
min hjärna var deg (vilket den inte hade varit om pluggisen inte varit död.. snyft!)
men Jesper och Dimitri räcker upp sina händer.
Jesper får svara.
Jesper svarar:
"sextio grader magistern."
(haha.. fast inte det där med magistern.. men visst hade det suttit fint..? XD nä... nu spårar jag ur! BACK ON TRACK.)
DÅÅÅÅÅÅ vänder sig dimitri om och ger jesper världens mystiskaste min. blicken var någon blandning av ilska, avundsjuka, lömskhet och finurlighet.
jag såg denna min och blev genast väldigt fnissig.. XD
när jag skrattar lite tyst sådär börjar Joffan också att skratta lite tyst och eeeeeeeeeeehnmmmmmmm då blev allt mycket värre.
haha nej det går inte att beskriva med bokstäver.
men hahahaha! XD

Nu har det blivit överdos på både XD och på allmänt kaos.
beskåda istället mitt stökiga rum, mina snugga långa ben och min omtalade stickning nedan:

7 kommentarer:

  1. Vilken fin stickning, sånna vantar vill ju jag ha, jag tror det skulle passa min allmänt oseriösa personlighet (nej du är inte oseriös om du använder dem).
    Hmm, nog om vantar?

    Poetryslamet eller vad det nu hette verkar roligt, vi håller på med poesi på svenskan just nu och jag tror jag är den enda som gillar poesi, ser något vackert med det. Ja, ibland datanördar och översmarta mattegenier (som min klass består av) blir jag aningen idiotförklarad för det. Men vad bryr jag mig?
    Kung Henry är förresten riktigt bra, jag såg han vid ett demokrati-läger som jag var på, man skulle lära sig hålla tal och tala inför grupp och fredagkvällen på lägret avslutades med att vi gick och såg Kung Henry. Inte för att jag skriver poesi särskillt ofta men han var verkligen en inspiration att skriva texter. Jag skriver låttexter ofta, inte för jag är speciellt duktig men jag hoppas kunna bli. Du som kan skriva så bra poesi borde kunna lära mig ett och annat om det, jag antar att det är en gnutta samma sak.

    I framtiden när din blogg garanterat är känd tycker inte jag att du ska glömma bort lilla mig som läste din blogg när den kanske inte vart helt enormt känd.
    Men jag tycker så mycket så!

    Ha det bra och fortsätt skriva, det är snällt av dig att skriva (konstigt det lät) men det är faktiskt snällt.. för det gör i alla fall mig glad, även om inte allt i texterna är sådär "hurra" jätteglada saker så är det ändå superbäst i mina ögon.

    Tack och hej tills nästa gång.

    SvaraRadera
  2. joakim:
    AH! DU BORDE FÅ NOBELLPRISET ELLER SÅ. tack för att jag fått en nästan romankommentar. det här är nog den längsta kommentar jag någonsin fått!! wow!!!!
    och ja... det här med poesi. alltså poesi är inget som man direkt kan peka ut och bara ja exakt det här är poesi bla bla bla. men... egetligen gäller det bara att skriva. om du har en känsla, så... jag vet inte.. skriv bara allmänna tankar och ord kring den och vips om man har tur har man något fint framför sig sedan.
    jag tycker inte låttexter och poesi är riktigt samma sak... låttexter är svårare, jag håller på att sklriva en låt nu... det går inget bra.

    och heja dig eftersom datanördar och mattesnillen inte kan komma åt dig! min skola kryllar av mattenördar men på något sätt får det mig att känna mig fin... hahah.

    men åh, din kommentar var den finaste på länge.
    tack för att du tog dig tid och så.
    hejsvej!

    SvaraRadera
  3. Era mattelektioner är äg. Och Demitri är... Också rätt äg XD

    (Böh.. Här har du minsann fått satsiga kommentarer.. Nu känner jag mig liten och dum)

    SvaraRadera
  4. åh. sicket fint vantprojekt. men detta är inte bästa stunden för en kommentar, timmen är tidig och jag mår illa av hunger. det är frukostdax. vi ses väl på månens dag?

    SvaraRadera
  5. Johanna:
    hahaha jag vet! XD
    och nej nej du kommenterar, en massa hjärtan på det ju! (L)

    SvaraRadera
  6. Hannah:
    ja det är ju inte alls så jättelångt kvar alls nu till bob hanson grejset.
    wihoo :D
    och hjälp att du ens vågar gå in på datorn på morgonen... jag skulle bara fastna där och sedan skulle min fiiina morgonhumör förstöra datorn eller så...

    SvaraRadera
  7. HAHHAHAHA DIMITRIS BLICK ÄGDE.
    han är våran underhållning på matten. Utan honom skulle det inte va lika skoj. XD

    SvaraRadera