onsdag

svälj mig hel tack



jag förstår er helt och hållet om ni tröttnar på mitt eviga upp och nervända tonårshumör. men snälla. trötta inte på mig. det skulle bara få mig att gå av för tillfället.
idag är jag en tvekande tönt och någon borde radera mig ur världshistorien. jag vet inte vad jag vill. vart jag vill. när jag vill. hur jag vill. och detta gäller på ett ungefär...
allting

jag kom på idag när jag gick den halkiga vintervägen hem från bussen att det var längesen jag skrev ett riktigt blogginlägg. ett långt och fint och överdrivet rörigt. idag sitter det röriga alldeles för mycket på min insida och jag känner att det fortfarande inte ritkigt är redo att ramla ut.
för det första så vet jag inte riktigt vilka som läser här. om jag öppnar mig alltför mycket kan det leda till alltför mycket komplikationer. jag tycker inte om komplikationer. för det andra så vet jag inte ritkigt själv vad det är som kaosar så himla mycket inom mig.
eller haha ha ha HA HA
det vet jag nog visst det. i alla fall en av sakerna. men det är mer som ligger under ytan och gnager. fula minnen och ful självkännsla även om jag tycker om mig själv helt okej ofta. och fula rädslor har jag gott om.
ni kan få hur många ni vill
för de verkar aldrig ta slut.
egentligen är väl syftet med detta inlägg att folk ska skriva att ack nej freja du är bra och ack freja du är fin och jag tycker oooooom ddddig.
jag vet inte.
det är bara så skrattretande.
allt som alla hela tiden bryr sig om det är att bli omtyckta.
och visst visst ni kan säga mig
jag kan säga er

i princip
hur många gånger som helst

att NEJ NEJ NEJ så är det inte alls.
jag tror er inte
jag tror inte ens på mig själv.

det jag skulle behöva här och nu skulle vara någon slags personlig handledare som kunde ta tag i alla de här egentligen väldigt ojobbiga besvären och lösa dem åt mig och bara låta mig välja mellan små jätteenkla saker. bara små fjuttiga bekymmer.
EH
som om några av de bekymmer jag äger är något annat än fjuttiga.

gah
och i morgon kommer jag säkert vara glad igen även om det just nu inte alls känns lockande med en morgondag vid namn torsdag.
jag vill inte ha torsdag.
inte nu
inte i morgon
inte om en vecka
aldrig någonsin.

7 kommentarer:

  1. Amagad, med sång och allt? :| (Nu får du föreställa dig hur den ser ut på msn..!)

    SvaraRadera
  2. Jag ska inte börja med det gamla vanliga "Du är bra Freja" och blabla, för det vet du förhoppningsvis redan att jag tycker, MEN jag ska däremot ta och säga dig att du ska försöka leva i nuet, förr var förr, nu är nu. Du har väldigt många från din klass som stöttar dig, inklusive jag, och du har ingen anledning att se bak på det dåliga, för vi finns här för dig och vi har absolut inte tänkt göra något dumt mot dig!

    SvaraRadera
  3. dennis:
    mhmhmhmhmhmhmhm.
    alltså det här med presens och nutid är ett fenomen som jag aldrig förstått mig på riktigt.
    du är bra.

    SvaraRadera
  4. Fint med ett långt inlägg vännen.

    Jag vet inte vad jag ska säga. Jag antar att jag är en av dem som alltid säger "du är bra" och så vidare.
    Vi får prata mer sen, då kan du förklara. Inte lätt att säga något vettigt när jag inte förstår vad som är vettigt att säga.
    vad krångligt det lät men så tänker jag.

    Have a nice one my dear friend
    /j

    SvaraRadera
  5. Joakim:
    alltså det är ju det att jag tycker om när folk säger att jag är bra.
    usch jag är ett kaos.
    men ja vi måste prata. du är bra att prata med, förlåt att jag alltid ska belasta dig med mina dryga bekymmer bara.

    SvaraRadera
  6. Jag VILL skriva "Freja, du är bra". Men när man är ledsen så hjälper dom orden ofta inte allt för mycket och man är ledsen ändå.
    Men som Dennis sa; Du har folk i klassen. Vi gillar dig och det vore inte detsamma utan dig <3

    SvaraRadera
  7. Johanna:
    (L)
    idag känner jag mig bättre än igår.
    och tack och så och trölölö

    SvaraRadera