söndag

jag lever. mucho si si

jag är hemkommen helskinnad och överlevd ifrån rätttvik.
rättvik var sig likt. fint och mysigt och gosigt.
vi har eldat en massa och vi har spelat monopol till två på natten. jag har snackat så mycket gymnasium med felix att det tog över mina drömmar. vi har varit i rättvik centrum och stökat ner ett cafe genom att spilla ut varm choklad och slå huvuden i lampor och hej och hå. jag har saknat och saknat och någonstans mitt i alltihop lyckat sova ut också. mmmmmmmm
och köpt två par sockor!
dock kunde jag vara spralliggare och piggare en sådan här söndag kväll. därför att jag på ett ungefär DOG när jag tvingades sitta i en bil i tre timmar och sedan var hemma hos min farmor i övervärme och tjat tjat tjat om att vill du inte ha en glass en bulle en smörgås lite julmust lite mer äppeljuice en glass en bulle lite sallad är det verkligen säääääääääkert???
jag tycker om min farmor.
det är bara det att jag goffade sönder mig själv i helgen vilked ledde till att jag idag kände mig tjock för första gången på länge. och jag blev arg för att jag kände mig tjock och alla glassar och bullar gjorde mig ännu mer arg och en katt som blivit smällfet och tjurig gjorde mig också sur och jag missade unts fyrverkerier och "#¤%&/UYG%¤E/&
fast sen blev det bättre. jag kilade till elin där elin och rebecka satt och kollade i skolkatalogen. de informerade mig i och för sig om att jag har missat massa den här helgen. fast RÄTTVIK i mitt hjärta.
här kommer bildbevis! (och sen ska jag försöka skriva någon vettig bildtext längst ner eller något sådant. blogger har en viss tendens att blanda om alla bilder fult och klumpigt så vi får se hur klart det blir... men men men.)

självaste målargården. mmmums mmmys <3
huset vi bodde i vill säga, för er som inte hört mitt tjat om rättvik/målargården tidigare.

vuxna människor har en viss tendens att
sitta stilla en massa. vi gick omkring i kylan
utomhus en stund och fotade lite och så.
usch jag känner att mina bildtexter blir väldigt
uppvuxna och ordagranna. tråkiga....


som sagt. vi gick omkring i kylan. i bakgrunden
ser ni ingen mindre än självaste siljan.


Vi gick på cafe! kort efter att jag tagit denna
fridfulla bild bröt kaoset ut. sedan försvann alla
som satt och fikade också. haha!


jo ja exakt precis


det här. det är.
målargården. och. det. är.
något fint.


jag har fina kusiner. en massa fina.


Lisa och sara. yäyä

och med den snyggaste bilden av dem alla
tänker jag avsluta.
från vänster: Måns, Sara, Felix, JAAAAG, Lisa

i morgon är det skola. det känns ganska bra faktiskt.
GODNATT (L)

2 kommentarer:

  1. Duuu var borta i hundra år :@ <3
    saknar dig <333

    SvaraRadera
  2. jag vet helgen kändes väldans lång.
    jag saknade dig också. och jag saknar dig nu. <3

    SvaraRadera