fredag

babbla i mitt ansikte

så sitter jag här på min väldigt omjuka skrivbordsstol med ett nydammsuget rum och en klocka som visar mitt i natten.
även lite regina spektor som vacker sipprar ut ur högtalarna.

jag har en liten undran. vad är det egentligen för mening med helgdagar på loven? på lov vill man inte sitta hemma i björklinge och odla skägg. på lov vill man åka in till staden uppsala.
men när det är så dumt att almanacka (titta jag stavar rätt nu!) gubbarna har placerat helgdagar mitt i veckan så blir det problem. på kvällarna på helgdagarna har vi förskräckligt helkassa bussförbindelser. det är som att de som jobbar på UL verkligen glömmer bort björklinge (i och för sig klandrar jag dem inte...).
vi har en buss varje nittionde minut.
nittionde
nia nolla
90!!!!!

dessutom var vi ju så översmarta och trodde att det var vardag idag vilket innebar att när jag kastat i mig två köttebullemackor för att hinna med bussen som skulle gå 18.00 så ringer louise och förklarar att bussen inte går förrän 18.55.
urgh dumma helgdagar.

men vi tog oss in till stan i alla fall.
jag satt mest och glodde. på när emil och eddie skejtade
och ramlade
och skejtade
och ramlade lite mer

jag ska sluta att glo så himla mycket hela tiden. jag kommer få ögon som pluppar ut vid trettio års ålder eller så. hur skulle det se ut egentligen?
jag har aldrig sett ett par ögon pluppa ut i och för sig... men det finns en busschaufför som kör 888 på morgonen och ibland på eftermiddagen som är sur och gammal.
OCH SOM HAR ÖGON SOM ÄR PÅ UTPLUPPNINGSGRÄNSEN.
det ser inget fint ut. han har nog glott på för många vägar i sina dar.

två saker som jag fick i julklapp som jag inte nämnt här som ligger nära mitt hjärta är
ett klockhalsband och
en muminbok


elin frågade om muminboken hade tjocka sidor. det har den inte. den är inte gjord av papp heller. och den har faktiskt normal text. det är en nästan helt vanlig bok. förutom att den innehåller små muminberättelser då. och recept på pankaka och snusmumrikens friluftssoppa eller nåt.
den är fin.
jag ska läsa den snart.
ska bara rengöra mina gaddar och packetera ner mig i sängen.
jag måste ha gått om energi till att armbågas på stan i morgon.
jag ska få pengar nu för att jag har städat mitt rum.
jag är glad och

i morgon får jag träffa valter. det känns bra i magen.

3 kommentarer:

  1. Jag borde ha skrivit detta igår men iaf:
    Det känns bra i min mage också :D <3

    SvaraRadera
  2. du anonyma människa som jag väldigt starkt anar vem det är:
    Vad bra :D <3

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig bok :D

    SvaraRadera