söndag

Mcdonald är inget fint efternamn

jag har nog blivit galen.
skvitt skvatt spritt språngandes.

jag är en sådan person som brukar irritera mig på människor som uppdaterar allt i från bilddagböcker till poesisidor väldigt ofta. därför har jag själv kommit fram till och skapat mig ett motto som lyder fler orkar titta om det inte finns så mycket att se.
jag vet egentligen inte om detta stämmer. men jag har kört ganska stenhårt efter det eftersom det betyder att jag faktiskt har en anledning till att uppdatera väldigt sällan.

nu dock.

jag orkar inte riktigt tänka på vad som folk förväntas orka läsa eller inte. jag skriver faktiskt delvis för att jag själv ska bli duktigare på att skriva höhöhöhosthosteh"#¤%&T

jag är fortfarande chockad över att mitt rum känns mysigt. men det är ingeting att tala om. jag känner för att klistra in lite lösryckta saker av det jag skrivit idag. vi kan kalla det poesi, kludder, tankar, damm, partiklar, atomer, futoner, lite vadsomhelst.


snälla håll min käft
slå uppmärksamheten i mitt ansikte
det är inte ens viktigt

jag borde veta att man
inte tröttnar på människor sådär men
jag blir rädd
och det gör mig dum
dum och inte alls
något eftertänksam

jag tjatar ja jag tjatar som
fan
tycker inte ens om tjat
det gör mig
galen

men så här är fallet jag
ramlade riktigt hårt
klämde fingrar och tår och lungor

det skaver
det skakar

åh snälla
håll min käft
håll min själ

den skälver


______

haha! mer osammanhängande får man leta noga efter. med förstoringsglas eller stjärnkikare. det här är inte alls genomtänkt. jag orkar inte tänka nu. sånna grejer är klockan för mycket för.

3 kommentarer:

  1. Freja! Vill du gå på stickcafé med mig och Ellen på torsdag? Kram

    SvaraRadera
  2. jättevacker poesi freja! den var dunderhonungbra(fast utan biverkningar att man får ont i magen tre dagar efter). jag gillar inte att plocka ut och bedöma delar av saker utan uppskattar mer helheten men jag måste citera slutet för det var [...] (obeskrivligt)

    håll min käft
    håll min själ

    den skälver

    jag önskar någon kunde göra det åt mig just nu för jag längtar heeeem till jul, er er er, familjen, semester, såndär trygghet jag var trött på förut. aaargh jag evt inte vad jag ska ta mig till. det är inte så att jag mår dåligt jag bara vill hem, mitt hjärta är lite slitet.

    SvaraRadera
  3. kära lidingö-bo:
    öhum jag tänkte fatta mig kort och helt enkelt skriva tack.

    det var egentligen just den delen som jag försökte bygga upp någonting runtomkring.
    jag längtar SÅ till att du ska komma hem. jag kan plåstra in ditt hjärta med honungsplåster.

    SvaraRadera