tisdag

min tisdag i bloggformat HEY



jag tycker om veckodagar.
namnen på dem alltså. tisdag söndag torsdag och så där.
det låter fint att säga skriva viska ropa stamma uttala
min tisdag har varit som mina torsdagar brukar vara.
innebörden är egentligen inte så fin. men därför fokuserar vi på det fina. mhmhmhmh

i alla fall. i dag är det tisdag. tisdagar brukar vara lite halvklena dagar eftersom jag börjar med en spanskalektion på GUC a las nueve menos veinticinco. det innebär att jag måste gå upp lite tidigare än vanligt och eftersom jag är duktig och sisådär så gör jag det. går upp alltså.
däremot kom jag förseeeeeeent till min lektion. dels tack var det att jag segade lite och inte skulle hunnit med kvartöversjubussen. dels att rebecka segade lite och bestämde att vi inte skulle ta kvartöversjubussen. dels tack var det att halvbussen var lite senare än vanligt och dels tack var det en viss liten busschaffuör som stannade efter GUC så att vi fick vandra i duggregnet och bli blöta och sura.
och försenade.

en sak som jag aldrig får in i mitt stora huvud är att jag inte ska knacka på dörren till spanskalektionen. där ska man inte göra så. där ska man bara traska in och säga "perdon por llegar tarde" eller något i den stilen.
jag klarar inte av det
inte en endaste gång av alla de gånger jag lyckats komma för sent.
idag knackade jag, väntade jag, skutta jag in och sa jag "ursäääkta att vi är sena."
men sen var jag duktig!
jag hade minsann spansktalande öron idag tror jag! de hörde massa grejsimojs om CRISTOBAL COLON (och hey här struntar jag i sånna här pluppar ´´´´´´ eftersom jag nu blev väldans osäker på vart jag är menad att placera dem...) och hans fabulösa resor till indien/kina/hispania/cuba/allt vad det nu var. men öh det finns kanske roligare saker här i livet än spanskalektioner. kanske. i vilket fall byter jag ämne nu.
sedan vandrade jag i duggregn igen och kom till it-gymnasiet (mmmm <3) och släpade med mig fulregn in och la det på bord och stolar och i mitt skåp.
sedan hade vi arbetsliv
och jag blev arg och feministisk
jag tycker inte om att vara feministisk
det är jobbigt.
en massa
eftersom man bara ser mer och mer jobbigheter och jobbigheter känns inte som något för mig. de känns mest... jobbiga.
sen wowowowowo var det lunch

(hahaha jag måste bara ta en liten inre skrattpaus här för mig själv. jag sitter verkligen här i min säng och tråkberättar om min tisdag men det var längesen jag skrev något konkret nu. det blir mest en massa fula uttryck för mina kaosiga känslor. idag blir det hej jag går i trean och jag älskar att skriva dagbok stil. VARFÖR SITTER JAG HÄR OCH FÖRKLARAR MIG????? ah, nu ska jag dampskriva vidare!!!)

det var fiskgryta till lunch och vi har snälla mattanter. jag och valle slog oss ner vid oskar och hans vänner. två av dom är från björklinge. vi gick på samma skola. jag vet knappt fortfarande vad de heter. pinsamt. skäms på mig.
sedan kom klas inrusande och sedan utrusade han och valle och sedan gick jag för att hämta en FALURÅGRUTmacka och sedan satt helt plötsligt självaste rektorn där. jag satt och pratade med henne. hon är trevlig. sen slog sig camilla ner och bla bla bla jag orkar inte återberätta allt babbel haha. sedan gick jag. och sedan satt jag. i vrån utan för 22:an. den vrån tar snart död på mig. det finns ingen luftkonditionering där. och ingen luft heller, som alla inte redan har andats.
sedan förvsann tiden och lunchrasten tog slut och ööööööööööööh
vad gjorde jag sen?
Jo!!!!
jag hade datakunskap. EXEEEEEEEL förgiftar min hjärna. jag minns ingenting från den lektionen förutom EXEEEEEEEEEEEEEEEEL. jag satt där och gjorde fiffiga saker i EXEEEEEEEEEEL och störde mig på åsa lite också.
sen helt plötsligt var lektionen slut.
och valle borta.
och han hade inte sagt hejdå till mig.
inte det minsta.
jag blev leeeeeeedsen
fast sedan förklarade dennis för mig att han hade bråttom

dumma exel
dumma busstider

jaja

sedan hade vi musik och jag var SEGSEGSEG som två veckors gammalt tuggummi och jag skrev det förra inlägget.
sedan gick jag som sagt ut och åt min appelsin som för övrigt hade något fel. jag tror inte att den ville vara en apelsin. för den var inte utformad så att den hade klyftor som gick att dela. eller skal som gick att skala. jag sölade ner hela mig själv och hela papperskorgen och fick appelsinbitar mellan tänderna. lite lyckades jag få i magen också. tror jag.
efter lite lyssnande på arieeeeeel (L)(L)(L) och öh jag vet inte, allmänt prat så var lektionen slut och alla slutade. nästan alla. förutom de duktiga mattebarnen. vi hade matte och mattelektionen var inget överroligt. joffan var borta. spårlöst försvunnen.
inte ens dimitri gjorde mig så glad.
bara lite hahahah
och jag och jesper kom fram till att de som skrivit våran åldriga mattebok måste ha varit fulla när de skrev talen på sidan... äh, sidan verkar ha försvunnit men vi kan anta att det är sidan X

usch

SEN TOG JAG BUSSEN HEM HEM HEM OCH LÄSTE LÄSTE LÄSTE PÅ BUSSEN OCH NU SITTER JAG HÄR OCH HAR JUST JOBBAT EN MASSA MED EN BILD. (den som finns i detta inlägg) OCH JUST EXAKT NU HAR JAG SKRIVIT 899 ord.
där blev det 900. och nu är det ännu fler.
jag räknade dem för hand.
eftersom word inte alls har någon ordräknarfunktion.

4 kommentarer:

  1. BILDEN ÄR FIIIIIIIIIIIIIIN!!, var bara tvungen säga det först av allt:D
    Haha jaa, det är väll rätt så klassiskt, men eftersom jag har en sånn julkänsla nu för tiden så kändes det inte mer än rätt att göra så =)
    Haha, jag håller med dig om att den där hörnan inte är det mysigaste.. Och inte vårat klassrum heller där det luktar väldigt ofta..!

    SvaraRadera
  2. FÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRLÅÅÅÅÅÅT!!!! <3 Bilden är jättefiin tycker jag också.
    Det stavas faktiskt Excel* ^^
    Min lilla älsklingsnörd <33 :)

    SvaraRadera
  3. Ja, bilden var massa fin!
    haha. Din tisdag verkade lagom skoj.
    Fast min var inte heller något att hänga i julgran. Lyckades skrämma vettet ur snyggisgrannen i hissen också. HAHA. jag känner mig så pinsam. Det är fan tredje gången han har smygit upp och ploppat fram bara sådär ur ingenstans och jag har skrikit av förvåning. Typ som "AH. :O:O:O:O:O"

    Dimitri visade inget på tavlan idag. ;__; synd.
    Hade varit skoj annars. haha. IMORN TYCKER JA VI SITTER VID ETT ANNAT MATTEBORD. VARIATION VARIATION. :D

    SvaraRadera
  4. ALLA:
    åh ni har läst och även om ni nu inte skulle gjort det så låtsas ni i alla fall bra och åh det är natt men (L) <3

    SvaraRadera