lördag

piggelin

känner att mina blogginlägg på sistone varit en väldans massa vanliga och trista. sura och gråa och plastdoftande.
ska försöka redigera det lite nu och här va. i och för sig är det redan lite förstört eftersom ordet blogginlägg är ett sånt ord som… ger mig klåda i huvudet.

jag mediterade för ett liten stund sedan. lät saker som fleecetröjor, havsbrus, vårvindar och bokstavstrassel passera i mitt huvud medan jag försökte att inte greppa tag och iaktta någon av dessa saker på något speciellt alls. det blev lite svårt. i alla fall när jag kom till havsbruset som ledde till gotland som mmmmmmmmm fick min hjärna att göra några extra volter. efter ett tag övergick min hjärna från att vara stillsam och duktig till någon slags julbana. julklappar. jag har inte inhandlat några alls.

(här vill jag tillägga att jag vet att alla redan tjatar som galningar om att julen är stresssssss. jag vet också att det finns människor som inte alllsssss håller med. när jag lägger märke till detta fenomen att bara kunna flyta omkring i någon slags vacker julkänsla blir jag lite avundsjuk. jag har den kunskapen jag också. ibland. när det inte kommer till oköpta julklappar då. då blir min själ orolig och bla bla.)

när julklappsfulheterna hoppade in i min hjärna bankade jag upp mina ögon och kände mig helt plötsligt poetisk.
nu känner jag mig mer
patetisk
och lite skadad.
OCH GLAD.

ganska konstigt att jag på samma gång som jag känner mig bra och lugn och nöjd känner mig orolig och sådär. men jag är ett fint mirakel. fungerar absolut aldrig helt och hållet men fungerar ändå nästan alltid på något av alla sätt och vis.
jag har ätit middag för första gången på länge nu.
middag är ett fint fenomen.
jag ska vara duktigare med att åka hem i tid nästa vecka.
innan jullovet kommer och kaosblandar allting i en härlig röra.

eftersom min plan för denna vackra lördagskväll är att bara sitta hemma och glo och göra inget vettigt alls ska jag inte skriva mer. eh, jag vet egentligen inte varför jag började föregående mening med eftersom men det är så det står till i alla fall. jag ska här och nu på stunden i stunden över stunden och under stunden snart ta och gå ut från mitt för tillfället mysiga rum för att komma igång med min stickning på riktigt. jag känner att jag vill åstadkomma någonting kreativt nu.
lussebullar är någonting som jag ska placera i min mage också.
puss på allt och alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar