tisdag

VART HAR ALLA TAGIT VÄGARNA?

HEJ NU HAR JAG ÄNDRAT UTSEENDET HÄR

jag skriver det med tydliga stora bokstäver så att varenda öga ska se.
jag hoppas att alla som läser detta mår gott. jag hoppas även att de som inte läser detta mår gott. på julen ska man må gott och man ska sitta och längta såhär kvällen innan. på julen ska se fram emot julklappar, julmat, julsällskap, julTV, jullitevadsomhelst.

och alltså jag måste yttra min mest vanliga mening:
jag vet inte

det är något som skaver. jag vet inte om det är julafton, om det är att jag sitter hemma och glor hela lovdagarna, om det är att julmat ger mig illamående, att nyår kommer bli ett enda stort tjaffs, att jag har ett rum att städa eller ANDRA SAKER.
jag vet inte.
usch.
jag vill veta!
jag vill vara smart och allmänbildad och slippa fråga hela tiden vad saker betyder och slippa vara den som aldrig riktigt hänger med. jag vill kunna vara säker på hur, vem, vart, HUR jag är. hela tiden alltså. jag vill kunna stänga av tankar och jag vill kunna veta saker.
kunna säga: jag vet varför jag mår såhär. jag vet exakt vad det är som ligger i någon vrå och skaver.
det skulle vara väldans praktiskt. för här och nu sitter jag och mår lite halvt. jag skulle vilja kunna plocka bort det dära helt enkelt. men alltså i morgon är det jul (som jag sagt en miljard biljon triljon gånger idag redan, men det är för att jag ska få in det i min trånga hjärna) och på julen ska varenda unge vara glad. därför slänger jag härmed bort det dumma och tvekande och fula och komposterar om det till juleglitter.
i morgon är det jul
för bövelen

4 kommentarer:

  1. Älskling, jag tror att alla människor har små saker som ligger och skaver. Saker som man inte vet vad det är. Som du själv skrev "nyår kommer bli ett enda stort tjafs". Kanske är det? Kanske är stressen eller ångesten att veta att imorgon är det sketna julafton och man inte kommit i julstämning.
    Solen är uppe kortare på dagarna, det påverkar humöret också. Men vad jag vill få fram är att du behöver slappna av lite. Ta det bara lugnt och lev för varje minut och ta det som det kommer, när det kommer och om det behövs.. konfrontera det. Men inte förrän problemen faktiskt står vid dörren.

    God jul gumman <3

    SvaraRadera
  2. bästaste johanna:
    jo du har så rätt så. och jag tror att jag innerst inne vet allt det där... men det är det att när jag sitter där med en klump i magen så känns det bara... dumt... och det är då som jag skriver...
    men jo ja. idag känns det bättre. idag är det jul. :D
    JÄTTEgod jul till dig!

    SvaraRadera
  3. din blogg var och blev fin. gillar hur du gjort där uppe, vid rubriken.
    jag gillar din blogg, vet att jag är en väldigt kass kommenterare, läsare, alltdetdär.
    och allt det där du beskriver, JAG VET HUR DET KÄNNS. väldigt mycket.
    och jul. jag har tappat bort den känslan. ganska sorgligt.
    men jag har blivit kär i nyfunnen musik. Lykke Li. Hon är galet bra.
    Jag tycker jag kan åka till dig den 30 januari typ så att vi kan se I taket lyser stjärnorna då. jag har sett trailern hundraåttiosex tusen gånger nu ungefär. den verkar inte så bra. men av någon anledning fortsätter jag titta på den, om och om igen.
    och jag vill härifrån.
    vill nog ha en ny blogg kanske.
    vill väldigt mycket.
    det är julafton idag ju.
    jag fick ett väldigt hett Jack Sparrow påslakan <33333333333333
    nu vet du,
    puss.

    Jag älskar dig,
    för alltid och alltid och alltid.
    Bara så du vet.
    Och glöm det aldrig.

    SvaraRadera
  4. linn:
    jag blir helt.... platt och tom och öh jag vet inte. fattar inte varför jag ska bli såhär när jag vill skriva tusen vackra ord tillbaka. jag funkar inte bra. och "GFVA¤#&TYTF&

    usch vi måste ses snart.-
    snaraste snarast aaaaah
    älskar dig. (L)

    SvaraRadera