lördag

bland knytten och muminvisor


mitt muminsyndrom har bara växt till sig värre och värre sedan jag fick stora boken om mumin i julklapp. men åååhhhhhh. det är mmmyyyyys. jag blir galen och får knottrig hud och det trötta känns inte ens jobbigt. mest mysigt.
den innehåller så fina bilder. och så visa ord.
jag ska citera lite:
(det här är från bilden ovan...)
"Men här tar svarta skogen slut
och mumintrollet glad klev ut
bland blommorna i solens sken
att vila sina trötta ben.
- såg han någonting sticka opp
som pryddes av en liten knopp!
NEJ MED VAD SKORTSTEN BLIVIT STOR
PÅ HUSET DÄR MIN mamma BOR!
förvånad mumintrollet sa.
Han tog ett skutt bland blommorna
och gav sig upp för sluttningen
vad tror du att det hände sen?"

och hela denna fina historia höll i sig några sidor.
mina ögon blev trötta ja.
men sedan kom lilla mys visa.
den var vis:
"Det finns folk som har trist hela dagen
och folk som har bråttom i ett
det finns folk som blir sjuka i magen
av bekymmer för vad som är rätt."

och ""%#TYGDFDER¤#%/TYDF¤#%/(/%#QEGT
så ligger det till jao.

annars så:

sitter jag här med två toffsar i mitt huvud och mhmhm rosa text ser inte alls barnsligt ut mhmhmh min min är inte alls barnslig och mhmhm toffsar är ju inte alls barnsligt ju.


jag har gått på annandagsrean idag! jag köpte saker som en tröja, underkläder, en kjol, två par strumpbyxor och en kedja till mitt klockhalsband.
strumpbyxorna från monki som ses här i framgrunden och lite överallt är fina.
de ska få pryda mina ben ofta ja.


KEDJA som sagt och nu är mitt klockhalsband komplett! :D


klockan är som ofta natt. jag är väldigt trött.
jag har packat klart nu.
och låter last fm spela låtar för mig.
det låter vackert.
i morgon åker jag 43 mil norrut och hamnar i en liten stad vid namn sollefteå. där ska jag tillbringa en hel vecka. jag kommer komma hem med mossa växandes på mig.
jag tycker alla ska sakna mig.
eftersom jag kommer sakna alla.
goda nätter och söta drömmar.

3 kommentarer:

  1. Den boken verkar jättebra, jag tycker att nästa gång du kommer hit så sitter du, jag och linn vid vårt ställe där vid älven och dricker te och så får du läsa mumin för oss.

    Fina bilder - ha det bra i Sollefteå /j

    SvaraRadera
  2. Allt jag har att säga är att bilderna var underbara <3
    Och du ÄR Bäst!!
    ellar dig (L)<3

    SvaraRadera
  3. Jag saknar dig redan fast jag träffade dig igår <3

    SvaraRadera