söndag

julegran och julesjuk



dumt.

min hals känns tjock och ful och röd och svullen och äcklig och,
förkyld.

jag vägrar bli förkyld!
om jag har klarat mig hittills ska jag banne mig klara mig ett tag till. för att motverka denna halsont har jag sovit elva timmar, druckit någon megabakterieyoghurt (sjuttio procent av magens imunförsvar springer omrkring i magen) ätit två apelsiner, ett äpple och druckit två koppar te med flera kilo honung i.
dessutom har jag klart och tydligt sagt till pappa att jag vill ha vitlök till middag.

annars så känns hela min närvaro julestökig och mysig. pappa kom inklampandes med en liten julgran och jag har ätit lussebulle med strösocker. jag sitter och lyssnar på simon and garfunkel och har halvt kommit igång med min stickning.
jag tror också att jag ska baka pepparkakor idag. snart ska jag gå upp för trappen och släpa ner en viss lillasyster för att tvinga henne att baka med mig. det var galet längesen jag bakade pepparkakor. vi slutade med det för några antal år sedan eftersom att vi ofta lyckades bränna pepparkakorna. och om vi inte lyckades med det så blev det alltid så himla många pepparkakor och nästan alla hamnade i något skåp för att ligga där och damma. medan vi åt KÖPTA pepparkakor.
trams!
fast köpta pepparkakor är faktiskt godare... men sådant tänker jag blunda för idag.
medans jag äter upp all deg och odlar magont i min mage.

IGÅR KVÄLL var fint. jag åkte in till staden och träffade Valle <3, Emil och Tobbe. vi gick på bio. burn after reading.
och trots att handlingen var ganska oklar och slutet bara ramlade fram helt plötsligt så tyckte jag ändå att det var en bra film. så det så.

jag insåg igår att något som just nu faktiskt inte existerar. eftersom sekunder kan förminskas i all oändlighet tills de blir till ingenting och i och med denna uppenbarelse så känner jag mig inte så orolig längre för att jag aldrig har aldrig haft förmågan att befinna mig i nuet. det gör liksom inte så mycket.

nu ska jag fördriva min tid med någonting.
tänka kanske.
och sedan baka förståss!

6 kommentarer:

  1. han dooooooog :( :(
    gälskar är fuult ^^
    //Valter<>Ingvar
    <3333333333333333

    SvaraRadera
  2. Haha, jaa, de flesta är sånna som inte vågar göra saker annorlunda. Självklart är även jag det många gånger, men med sånna där småsaker så. Det är bra att utmana sig själv, man utvecklas och snart kommer du bli en stor kvinna för att du kanske vågar hoppa från ett flygplan utan fallskärm. Annorlunda! Haha x) Hade bra

    SvaraRadera
  3. VAlle:
    hahaha... ja både gälskar och ellar låter jättefult. XD
    & han dog. + alla andra. : o
    Puss!

    SvaraRadera
  4. dennis:
    : O
    något jag inte tänker göra är i alla fall att hoppa från ett flygplan utan fallskärm!!!! XD
    men jag ska hoppa fallskärm. det ska jag minsann.

    SvaraRadera
  5. åh. fin stickning!
    och fin blogg. Vet inte om jag gett mig till känna förut Men hejhej!

    SvaraRadera
  6. Hilda:
    tack så mycket :)

    och jag tror inte att du har gett dig till känna förut...

    SvaraRadera