tisdag

KRAV

alltså eh... jag vet att jag har råkat skriva en väldans massa inlägg idag redan. men nu är det så att jag har skrivit en text om det där röriga inuti. jag ber er att inte övertolka. och jag ber er att säga precis så som ni tycker. jag kommer inte ramla ner någonstans av olycka om ni säger elaka saker. jag själv är inte nöjd så därför öppnar jag min famn för alla fina förslag. texten har inte blivit döpt än. men något i stil med krav vill jag kalla den.
här är:


DET HÄR MED ATT PRESTERA
det går inte
har aldrig gått
och kommer aldrig att gå inte
med flit och mening och
allt som jag någonsin
sagt som
skrivit som
tänkt som
varit det minsta lilla smart har jag
stulit eller
hittat någonstans

skratta mig i ansiktet
i magen
i kinden
lite överallt
och skratta
åt mig
för jag
orkar inte jag
har tappat det

du muttrar
i mitt öra
eller
är det andetag?
det är alldeles för
komplicerade ord för mina
ögon du använder
forma dem
bättre jag
har tydligen blivit döv
nu också

kyss mina ögonlock
ta mina händer och
ta loss dom tack
de är ändå
bara kalla
och ivägen

kom och ge mig
en hjärntumör
stoppa cancer
i mitt huvud
det kanske
lindrar
tankarna

sånt får man inte säga
säg inte så freja
var tyst freja
du är mycket sötare
så freja
gullig och vacker och
säkert ganska smart
men var tyst freja
tyst








visst

2 kommentarer: