måndag

jag fattar inte

enligt klas är det min mest vanliga mening. det kanske det är. vad vet jag.

två människor har idag abortslagit mig i magen. jag tar inte illa upp. inte alls så. men det är bara det att även min syster brukar klappa mig på magen och påpeka att jag ser gravid ut och att min kusin brukar göra exakt samma sak.
aaaah, hur går det med barnet?

jag vet inte varför jag berättar detta. ungefär som när jag råkade berätta för våran svenskalärare att min apelsin var dum, eller för en främmande bratfamilj att jag druckit en gång, eller för en trevlig människa på skrapan om alla mina nervositetssyndrom.

människor är dumma. korkat dumma alltså.
det enda vi gör är att sträva.
seriöst. jag känner för att
bara vara.
men när jag bara är så är det just för att
bara vara.
och det gör det hela så äckligt uppenbart.

dock är jag ganska nöjd med det stora hela för tillfället. när jag tänker tillbaka på sjuan (som jag alltid gör)
på alla dessa löjliga småförälskelser
alla dessa eviga försök att bara göra någonting
vad som helst
som skulle få en att bli sedd. positivt alltså.
så blir jag lite till mig.
jag är fortfarande så.
nästan exakt.

7 kommentarer:

  1. som svar på dina kommentarer!:

    ja, jag känner lasse.
    det var han somt yckte att jag skulle bli vän med natalie, eftersom vi båda inte är från stockholm och vi skulle ensamna på hans spelning, så han "parade ihop oss".

    tack så mycket för gulliga kommentarer!
    puss

    SvaraRadera
  2. anni:
    wow!!!
    då är jag verkligen impad,och lite avis. :P

    SvaraRadera
  3. Jag blir mer och mer som du ^^
    Jag har tänkt för mycket :O
    saknar dig <33

    SvaraRadera
  4. VALTEEEEER:
    det är inte bra!!! det räcker med att jag tänker sjukt mycket..!
    vad är det du har tänkt för mycket på?

    jag saknar dig mer.
    det svär jag på.

    SvaraRadera
  5. ferja! relax! dina inlägg låter alltid så.. stessade och ledsna eller någt i den stilen, jag vil läsa om lite crazy lycka tack! jag evt att det finns där :D nu ska jag nog iväg i cybervärlden oc leta efter en stavningskurs

    SvaraRadera
  6. Louise:
    bah!
    jag började skriva på ett fint svar men sedan dampade min dator ur och hakade upp sig.

    det är bara det att när jag känner mig förvirrad och sådär så har jag en viss tendens att skriva mycket mer.
    jag ska försöka lova dig att skriva mycket nästan gång jag känner mig lycklig och sådära.
    puss!

    SvaraRadera
  7. Hej freja.
    Jag tycker om att läsa din blogg.

    SvaraRadera