söndag

NU SKA JAG BORSTA HÅRET. jag borstar inte håret.


Klockan tre:
Jag dampar snart loss här.
Men jag ska inte ställa upp anledningarna på ett prydligt led för jag har faktiskt lovat att inte klaga något mera. Och jag brukar lyckas hålla löften. Eller i och för sig beror det på vem jag ger löftena till. Men jag känner att jag vill kunna lite på mig själv.
Härmed har jag däremot brutit mot en massa svenskaregler. Språkregler som säger att man inte får börja meningar med Och eller Men. Jag tycker det är trams och dumma påhitt! Jag vill inte att det ska finnas REGLER för hur man ska använda språket. Okej, särskrivningar borde strängt förbjudas. Och felstavningar är inte det vackraste som finns heller. Men annars så.

Inatt drömde jag. Först drömde jag att min mobil (nokia trettiotretio) hade blivit så gammal att den blivit antik och det innebar att jag skulle kunna sälja den för ettusenfemhundra kronor. Linn var också med i drömmen. Jag och Linn blev helt till oss och vi pratade en massa om att jag kunde sälja den och faktiskt köpa mig en vettig mobil. Då kom jag på att jag faktiskt har lånat denna mobil av Carl. Och jag kan ju inte bara sälja den sådär.
Sedan ändrades drömmen.
Jag drömde att jag åkte skridskor. JÄTTELÄNGE, och JÄTTEMYCKET.
Jag tycker inte ens om att åka skridskor.
Sedan vaknade jag.
Av att jag var helt uttorkad och döende.
Det blir så när man sover med öppen mun.



Nu ska jag vandra ut på internet en sväng! Och försöka tyda dessa drömmar. Jag har blivit sån nu. Horoskopet för denna vecka verkar stämma precis. Det stog;
Veckans tema: Lat vecka
Seriöst. Det stämmer läskigt bra.
Och mitt horoskop för 2009 skulle också kunna stämma. Därför ska jag nu se om jag kan hitta lite drömtydning någonstans.

HAHA. Jag hittade någon halvmysko sida med världens fulaste layout. Men där hittade jag IS – gå eller åka skridskor på. Och eftersom jag åkte en massa skridskor på is i natt så ska väl detta gälla. Dock hoppas jag inte på det! Men såhär stod det:
Is - Gå eller åka skridskor på: din älskade gör dig besviken.

Att hitta någon tydande på Mobiltelefon var svårare. Jag hittade på telefon. Någon text på engelska som var väldigt intetsägande. Det fanns en mycket fiffig översättning till den också. Som ni kommer förstå absolut ingenting av. Läs detta och tolka det tack:
TELEFONERA TILL Kommunikation eller komma i kontakt med med jag eller självaste. Om vi svarade inte den , den Maj föreslå vi er ovillig till lyssna till vår inre känsel eller intuitiv råd. Ingen en på det annan slut antyder kännanden isolera och ensam. Nödlägen telefonsamtalen : EN desperat försöka till vara hörde ; en gråta för hjälp i en besvärlig situation eller känsel stat.

EH XD
Här är det som stod från början, på engelska:
TELEPHONE - Communication or contact with self or others. If we do not answer it, it may suggest we are unwilling to listen to our inner feelings or intuitive advice. No one on the other end suggests feeling isolated and alone. Emergency calls: A desperate attempt to be heard; a cry for help in a difficult situation or feelings state.

LÄNGE LEVE ÖVERSÄTTNINGSPROGRAM!!



Fast det var ju inte riktigt detta jag drömde om… Mer att jag skulle sälja den där telefonen… Ska leta efter SÄLJA…
Hittar inget på det heller. Och nu dog mitt internet. Kanske är det som är min älskade som gör mig besviken…

Internet kom tillbaka!!
Och jag hittar ingenting.
Nu ska jag skutta ut härifrån.
Vi ska åka till Helene och Marie.
Det närmaste jag hittade min mobildröm var:
PENGAR,
sedlar:
trevligt möte med kär vän.

Klockan åtta:



Jag är hemkommen från Helene och Marie. Det var trevligt. Lite tyst ibland men annars trrrevligt.
Jag har tappat mitt skrivryck och ersatt det med lite kram känner jag nu. Kom på att jag drömde om snö och slalom i natt också.
Såhär säger denna kära drömtydande sida om snö:
SNÖ: Snön är symbolen för ensamhet, renhet, kyskhet. Den kan tyda på en inre förtvivlan, en själslig "hunger". Strålar solen över ett snötäckt landskap anses det betyda att en dröm går i uppfyllelse. Hamnar du däremot i en rykande snöstorm kan det tyda på en hotande fara.

I drömmen var det jag, Linnea, Elin, Rebecka och eventuellt Louise som åkte slalom. Jag tror snön lyste. Fast en skidbacke kanske inte räknas som ett landskap…

Men nog om drömmar nu!
Nog om det mesta!
Klockan är arton minuter över åtta och vi åt världsgod lax till middag. Här är det typ maten som är händelsen för dagen.
Jag och Sara har fotat lite. Eller väldigt mycket. Men det var väldigt lite bilder som blev fina. I alla fall på mig.
Jag har, som ni förhoppningsvis märkt smugglat in dem lite i inlägget. Ni som läser är VACKRA. Ni andra är lite mindre vackra. Fast det får ni inte reda på eftersom ni inte läser. Men men och och visst visst.

3 kommentarer:

  1. åh. du är så härlig. vill du träffas när januari har kommit? jag är teatersugen.

    SvaraRadera
  2. DU är härlig hannah! :)
    jag vill mycket gärna ses <3

    SvaraRadera
  3. <3333333333333333333333333

    SvaraRadera